reklama

Som najšťastnejšia mama na svete

Práve v dnešný deň má narodeniny moja najdrahšia dcérka Ivanka. Keď bola malá asi mala byť chlapec. Nielenže nevyzerala na dievča, ale ani jej správanie nebolo také.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Spomienky sú najkrajšie. Malé, útle, krátko vlasé, dieťa s vláskami bielymi ako anjelik a svetlozelenými očkami vždy príliš živé a hravé, mi dalo veru zabrať. Najprv svojou chorobou, s ktorou sme statočne bojovali a neskôr so svojim nezvyčajným správaním. V škôlke, raz v lete, bola veľmi hladná a keď boli na prechádzke, na nejakej lúke, našla akési huby. Vtedy mala nejakých šesť rokov . Nebola ani skúpa a podelila sa aj so svojim bračekom, o dva roky mladším. Keď sme v ten deň prišli domov, syn mi všetko pekne vyštebotal, ako sa napchávali nejakými hubami, ktoré mu nechutili. A vraj ho veľmi bolí bruško. Div som neodpadla, keď som to počula. Ako prvé mi napadli samozrejme muchotrávky a že sa obaja otrávili. Ten strach, aký som vtedy pociťovala neprajem zažiť žiadnej mame. Našťastie to muchotrávky neboli a skončilo to len zvracaním. Trpela dyslexiou a poriadne som sa zapotila, kým sa naučila písať písmenka a čítať. Navštevovali sme aj psychologičku, ktorá nám v tom pomáhala. Neverila, som že sa to naučí a stálo nás to obe veľa nervov a kriku, popri tom boli aj slzičky, kým to zvládla ako iné deti.Stále na rodičovskom som sa hanbila a počúvala aká je neposlušná a vystrája, že je horšia ako nejaký chlapec a také dievča ešte nezažili. Vrchol všetkého bolo, keď peniaze na rodičovské združenie, ktoré mala dať triednej učiteľke, vtedy to bolo nejakých 200Sk, premárnila na automate v škole a kupovala si za to džúsiky a v školskom bufete sladkosti. Vtedy dostala poriadne na zadok. Prišlo pre nás obe konečne dobré obdobie. Mala asi jedenásť rokov a dostala novú triednu učiteľku. Na rodičovskom združení som čakala len pohromu a na moje veľké prekvapenie som sa po prvýkrát dočkala odmeny v podobe pochvaly. Mala som pocit, že zle počujem a tie sladké slová, aké mam úžasne dieťa a šikovnú dcérku nepatria mne a je to len omyl a patrí to inej mame. Priznávam, že nová pani učiteľka bola výnimočná a už vtedy na telesnej výchove s deťmi cvičila jogu a mala iný prístup, taký priateľský. Tých príhod, takých úsmevných, na ktorých sa tak dobre teraz bavíme nielen my dve ale všetci, keď o nich rozprávame, je ešte veľa. Čas ide dopredu a všetko sa mení a tak sa zmenila aj moja malá Ivanka. Presvedčila ma, že predsa z nej niečo dobré bude. A aj je!!! Mám práve dnes dvadsaťjeden ročnú nádhernú mladú dámu, na ktorú som právom hrdá. Je vynikajúca študentka na vysokej škole. Pomáha mi v domácnosti, už je z nej veľká gazdiná. Naučila som ju perfektne variť a to prvé palacinky boli prilepené na strope a kuchyňa ako po atómovom výbuchu. Na tohtoročné Vianoce napiekla šesť druhov koláčov a že chutili o tom svedčí prázdny plech a mojej švagrinej chutilo najviac zo všetkých. Celú štedrovečernú večeru pripravila úplne sama, pretože ja som pracovne vyťažená a chodím domov neskoro v noci. Ujala sa toho ako moja pravá ruka. Alebo moje obe ruky, lebo za čistotu a poriadok a nádherne ozdobenú jedličku ďakujem práve jej a synovi. Vychovala som ju naozaj tak, že sa vie v živote obracať a dokáže všetko zvládnuť. Lásku a starostlivosť, ktorú som jej dala teraz dostávam niekoľko násobne späť a to je môj najkrajší dar a nielen na Vianoce. Vďaka ti dcérenka, že si moja. Veľmi ťa ľúbim.

Iveta Špaková

Iveta Špaková

Bloger 
  • Počet článkov:  108
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Je obyčajná,mladá žena,ktorá sa presťahovala z rušného mesta na pokojný vidiek.Miluje prírodu a ticho jej pomáha pri tvorbe vlastných príbehov,ktoré však ležia v jej zásuvke a rada by to zmenila.Podarilo sa jej však aspoň to,že dva jej články boli uverejnené v oblastných novinách,čo ju inšpirovalo k ďalšiemu písaniu.Už učiteľka na základnej škole tvrdila,že jej slohy sú najlepšie a bola by z nej dobrá spisovateľka.Ktovie, možno sa jej to raz podarí... Zoznam autorových rubrík:  ÚvahaVlastné zážitkyPostrehyCestovaniePotulky prírodouV živote sa stávaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu