reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Iveta Špaková

Iveta Špaková

Bloger 
  • Počet článkov:  108
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Je obyčajná,mladá žena,ktorá sa presťahovala z rušného mesta na pokojný vidiek.Miluje prírodu a ticho jej pomáha pri tvorbe vlastných príbehov,ktoré však ležia v jej zásuvke a rada by to zmenila.Podarilo sa jej však aspoň to,že dva jej články boli uverejnené v oblastných novinách,čo ju inšpirovalo k ďalšiemu písaniu.Už učiteľka na základnej škole tvrdila,že jej slohy sú najlepšie a bola by z nej dobrá spisovateľka.Ktovie, možno sa jej to raz podarí... Zoznam autorových rubrík:  ÚvahaVlastné zážitkyPostrehyCestovaniePotulky prírodouV živote sa stávaSúkromnéNezaradené

reklama

Vlastné zážitky

Rozlúčka po smrti

Iveta Špaková

Rozlúčka po smrti

Zobudil ma akýsi šramot. Balkónové dvere boli otvorené, to bude zlodej, blyslo mi mysľou. Snažiac sa zobudiť manžela som pátrala, kde je vypínač lampy. Môj spal ako drevo, nezobudil by ho ani výbuch sopky a mňa obíjmal strach.

  • 5. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 983x
  • 2
Moja dcérka je mi najlepšou priateľkou.

Iveta Špaková

Moja dcérka je mi najlepšou priateľkou.

Možno nezvyčajné, ale pravdivé. Moje dieťa sa mi stalo ozajstným priateľom. Zistila som to pred dvoma rokmi, keď sa na mňa všetko zosypalo. Začalo to problémami v práci, pokračovalo v súkromí a dopadlo to na zdravie. Vtedy som zistila, že ona jediná pri mne stála - akoby bola moja mama a ja jej zúfala dcérka, čo potrebuje oporu.

  • 25. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 716x
  • 53
Vtáka poznáš po perí a človeka po reči.

Iveta Špaková

Vtáka poznáš po perí a človeka po reči.

Mladá kolegyňa, s ktorou som mala pracovať, bola na prvý pohľad normálna. Aspoň fyzicky pripomínala chlapčensky typ, s krátkymi vlasmi, šibalskými očami a vyžarovala silu, akú majú len mladí ľudia.  V podstate viac ako jej výzor a pirsing v spodnej pere,  ma zaujímala jej povaha a to,  aby sme si rozumeli pracovne. Vtáka poznáš po perí a človeka po reči a keď otvorila táto mladá deva ústa, skoro som odpadla.

  • 24. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 044x
  • 2
Moje výchovné metódy

Iveta Špaková

Moje výchovné metódy

Dnes je pre mňa výnimočný deň, pretože sa mi narodila moja jediná nádherná dcéra. Pri vianočnom prataní som našla papier, na ktorom bolo napísané práve toto:

  • 25. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 575x
  • 1
Po 20 rokoch v kine

Iveta Špaková

Po 20 rokoch v kine

No hanba – ne hanba, ale je to naozaj pravda. Dostala som sa do kina po 20 rokoch.

  • 14. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 618x
  • 11
reklama
Som najšťastnejšia mama na svete

Iveta Špaková

Som najšťastnejšia mama na svete

Práve v dnešný deň má narodeniny moja najdrahšia dcérka Ivanka. Keď bola malá asi mala byť chlapec. Nielenže nevyzerala na dievča, ale ani jej správanie nebolo také.

  • 25. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 933x
  • 0
Aj žobráci môžu nosiť šťastie

Iveta Špaková

Aj žobráci môžu nosiť šťastie

Do klobúka, čo ležal vedľa neho, som mu opäť hodila niekoľko centov.

  • 27. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 754x
  • 1
Všetko zlé je na niečo dobré

Iveta Špaková

Všetko zlé je na niečo dobré

Jesenné pestrofarebné lístie s jemným šuchotom dopadalo na zem, aj moje plecia, ktoré pod váhou starostí boli ťažšie, ako najvzácnejší kov, zlato. Niektoré mali farbu červenú ako krv, iné boli žlté ako vychádzajúce slnko, či oranžové ako sladký pomaranč. Akými nádhernými farbami hrali a hladili moju ubolenú dušu, ktorá si prišla aspoň na chvíľku oddýchnuť do lona Matky prírody, načerpať potrebnú silu a možno aj vyriešiť všetky tie ťažkosti, ktoré tak dopadali na moje ramená za poslednú dobu.

  • 20. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 894x
  • 2
Ako na Nový rok, tak ...

Iveta Špaková

Ako na Nový rok, tak ...

Silvester 2008 bol pre mňa nie najpríjemnejší deň v tomto roku, lebo som chorá ležala v posteli a túžobne si priala nech na Nový rok som zdravá ako tá rybička, lebo ako na Nový rok, tak po celý rok.

  • 1. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 741x
  • 4
Opakovanie je matkou múdrosti, len toto opakovať nemusím!

Iveta Špaková

Opakovanie je matkou múdrosti, len toto opakovať nemusím!

Už piatykrát ma čaká ten istý operačný zákrok . V to októbrové ráno som sa mala dostaviť do ambulancie na príjem, odovzdať kartičku poistenca a spolu s papiermi z predoperačného a mojou lekárskou kartou som sa mala ocitnúť v nemocničnej izbe a neskôr aj na operačnom stole. Ako morálna opora a osobný strážca bol môj 17 ročný syn . Stála som v čakárni, opretá o stenu , hneď pred dverami ambulancie. Syn ma hladil po ruke a vštetci naokolo boli presvedčení, že je buď mojím milencom, prinajlepšom mladším bratom , keďže sa na seba maximálne podobáme.

  • 2. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 266x
  • 12
reklama
Taká som ja čarna, jak čarna čarníca...

Iveta Špaková

Taká som ja čarna, jak čarna čarníca...

Ocino bol taký južanský typ. Kučeravé havranie vlasy, tmavé oči a snedá pokožka z neho robili „nebelocha“. V sedemdesiatych rokoch, keď sa za neho mama vydávala, si každý šuškal, že si berie Taliana alebo cigána. Narodila som sa im ja. Ocinovi akoby som z oka vypadla. Moje kučeravé vlásky a čierne očká bili hneď každému do očí.

  • 5. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 508x
  • 16
Človek ktorého mám rád

Iveta Špaková

Človek ktorého mám rád

Je v najlepších rokoch života. Sršiaca neprekonateľnou láskou i úžasne dobrým srdiečkom, ktoré má vždy na pravom mieste. Ochotná každému pomôcť. To je moja mamina. Osoba ktorej vďačím za svoj život.

  • 9. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 651x
  • 2
Šmýkačka v nedohľadne

Iveta Špaková

Šmýkačka v nedohľadne

V peci som mala len zopár uhlíkov a než sa mi podarilo rozkúriť mokrým drevom, trvalo mi to skoro hodinu. Môj štvorročný synovec, čo bol u mňa od piatku, pribehol ku mne s výrazom zbitého psa. „Teta Iva,  ja som niečo spravil...“

  • 28. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 090x
  • 1
Smrť mi dala poslednú šancu

Iveta Špaková

Smrť mi dala poslednú šancu

Kráčajúc v zástupe ľudí, ktorí mi pripadali ako „Zombie“ odetí v bielych plátených šatách, všetci rovnako, som mala divný pocit, že tu vôbec nepatrím. Oblečená som bola v rifliach a tričku a keď som sa zdvorilo prihovorila žene, čo kráčala vedľa mňa, zistila som, že ma vôbec nevidí ani nevníma. Tak som netušila kam ideme a prečo a čo tu vlastne robím. To divné dusivé ticho a prašná cesta, kde bol každí bosí, mi pripadala ako výjav z biblie. Čo sa to deje? Kde to som? Na akom podivnom mieste sa to nachádzam?

  • 27. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 976x
  • 15
Spomienky

Iveta Špaková

Spomienky

Veľkonočné sviatky sú za nami a pre mňa dátum 7.4. nebol len o sviatku jari, ale aj spomienkou na moju najdrahšiu a jedinú milovanú osobu na tomto svete. Moju babičku, ktorá práve 7.4.2007 už pätnásť rokov odpočíva tam hore...

  • 10. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
Posledný výkrik duše

Iveta Špaková

Posledný výkrik duše

Prišla som na úžasné zistenie. Človek vraj priťahuje len takých ľudí, aký je sám. Tak za poslednú dobu som asi tak zúfalá, že Boh, osud alebo náhoda mi dáva do cesty ľudí, nazvem ich prinajmenšom “divných“, pretože tento víkend ma o tom presvedčila udalosť, ktorá vo mne zanechala otázku: Prečo?!

  • 22. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
Raňajky od syna

Iveta Špaková

Raňajky od syna

Obaja sme boli spolu doma. Nepríjemný chrípkový vírus, čo teraz šarapatí, nás pripútal na posteľ. Skoré dopoludnie a my sme si zobrali lieky a dali teplý čajík a bolo by treba, alebo patrilo by sa, aj dačo do žalúdka. No, kto urobí raňajky? Môj syn sa dobrovoľne – nasilu ponúkol, že on ich môže spraviť.

  • 20. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
Prečo sa súčasne milujeme a zraňujeme?

Iveta Špaková

Prečo sa súčasne milujeme a zraňujeme?

Myslela som si, že si ho dokážem vymazať zo svojej mysle aj života, tak ľahko, ako sa to podarilo zrejme jemu. Viem, že som sama len včera v hneve vyslovila to, čo nemôžem síce zobrať späť, aby na mňa zabudol, na to, že vôbec existujem a čo ja viem, čo všetko ešte, ale asi to zabralo poriadne, lebo on to zrejme aj spravil. Aj keď som sa hneď snažila vysvetliť, že to tak v skutočnosti vôbec nemyslím, dostala som na to odpoveď v tomto znení : „Si typická ženská. Najprv niečo spraví a potom sa ospravedlňuje.“

  • 31. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
reklama
SkryťZatvoriť reklamu