reklama

Opakovanie je matkou múdrosti, len toto opakovať nemusím!

Už piatykrát ma čaká ten istý operačný zákrok . V to októbrové ráno som sa mala dostaviť do ambulancie na príjem, odovzdať kartičku poistenca a spolu s papiermi z predoperačného a mojou lekárskou kartou som sa mala ocitnúť v nemocničnej izbe a neskôr aj na operačnom stole. Ako morálna opora a osobný strážca bol môj 17 ročný syn . Stála som v čakárni, opretá o stenu , hneď pred dverami ambulancie. Syn ma hladil po ruke a vštetci naokolo boli presvedčení, že je buď mojím milencom, prinajlepšom mladším bratom , keďže sa na seba maximálne podobáme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Nechali ma čakať niekoľko hodín a v strese a žiali som tam stála s malou dušičkou. Keď sestrička opustila miestnosť, zastavila som ju s otázkou, kedy budem na rade a ona ma „milo“ odbyla slovami, že nemá na mňa čas, nech jej dám pokoj a že ma vybavý jej kolegyňa. Hneď ako sa otvorili na amulancii dvere vletela som na dotyčnú kolegyňu, že som tu prišla na príjem a tak ma zobrala bez slova dnu. Keď podišla k mojej karte pripravenej na stole a opýtala sa na moje meno, iba pokrútila hlavou, že sa ešte rozhoduje či pôjdem hore, alebo dole a nech ešte pekne počkám v čakárni. Do očí sa mi nahrnuly slzy a aj keď som sa snažila byť statočná, syn to zbadal. Povedala som mu akú odpoveď som dostala a že tomu vôbec nerozumiem, čo to znamená a aby som sa nerozplakala pokúsil sa byť vtipný a vraj to dole je isto len Márnica, tak že nemusím stresovať, tam raz prídu všetci. Zabralo to a trochu som sa pousmiala. Po nejakej pol hodine ďalšieho čakania som dostala do ruky svoju kartu a vraj sa rozhodlo, že idem hore. To znamenalo na poschodie hneď nad ambulanciou na oddelenie JAS- jednodňovej ambulantnej starostlivosti. Takže to bolo lepšie na jednej strane, lebo som nemusela ležať 3 aj viac dní v nemonici, ale po operačnom zákroku do 24 hodín som mohla, ak by nenastali komplikácie, ísť domov. Pred dverami na to oddelenie som sa rozlúčila so synom a vošla dnu. Dostala som bielu nemocničnú košelu a sestrička ma odviedla na moju izbu, kde už ležali dve pacientky. Pri okne som mala posteľ a keď sa prezlečiem do košele mám čakať kým prídem na rad na operačný zákrok. Bolo nás v ten deň 11 žien. To čakanie je najmučivejšie a strach, aký vás opantáva sa nielenže nedá opísať, ale ho neprajem ani nikomu prežiť. Na rad som prišla ja. „Máte protézu, alebo vyberatelné zuby,“ to ma trochu pobavilo a moja odpoveď bola, že snáď som na to ešte primladá. Papuče som si nechala pred operačnou sálou a bosá som po studených kachličkách kráčala k stolu, na ktorý som si mala lahnúť. Ešte sa ma kadečo vypytovali kým ma pripravovali a zaviedli mi do žily narkózu. Nepamätám si nič iba ako som ležala na izbe a cítila bolesť. Po dvoch hodinách som pomaly mohla zísť z postele a ísť na záchod. Nedostala som do večera ani horúčky ani som nekrvácala natoľko, že by som nemohla opustiť nemocnicu, tak si po mňa prišiel manžel a noc som strávila doma. Pred dvoma rokmy, čo som absolvovala to isté, som dostala horúčky a nastali komplikácie. Zabrali až antibiotiká a bolesti, čo som si prežila nech nezávidia ani najväčší masochisti. Vtedy boli po 10 dňoch výsledky histológie v norme a v poriadku, tak mi odľahlo a zaprisahala som sa, že už nič také nepodstúpim a v nemocnici som posledný krát. Teraz ma čaká znovu vydržať ďalšie 2 týždne na nové výsledky. Môžem len pevne veriť, že budú opäť dobré a nebude sa mi to už nikdy opakovať. Na šiesty krát by som prišla nielen o nádor, ktorý tam nemá byť, ale o orgán, na ktorom sa mu stále tak dobre rastie...

Iveta Špaková

Iveta Špaková

Bloger 
  • Počet článkov:  108
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Je obyčajná,mladá žena,ktorá sa presťahovala z rušného mesta na pokojný vidiek.Miluje prírodu a ticho jej pomáha pri tvorbe vlastných príbehov,ktoré však ležia v jej zásuvke a rada by to zmenila.Podarilo sa jej však aspoň to,že dva jej články boli uverejnené v oblastných novinách,čo ju inšpirovalo k ďalšiemu písaniu.Už učiteľka na základnej škole tvrdila,že jej slohy sú najlepšie a bola by z nej dobrá spisovateľka.Ktovie, možno sa jej to raz podarí... Zoznam autorových rubrík:  ÚvahaVlastné zážitkyPostrehyCestovaniePotulky prírodouV živote sa stávaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu