reklama

Som na staršie, to je všetko

„Čo ťa preboha láka na tých zrelých ženách, vieš mi to vysvetliť? To si nevieš nájsť seberovnú kočku? Ja sa z teba zbláznim!“ lamentovala mama, keď jej suseda zasa žalovala, že Milan si domov doviedol nejakú blondínku, ktorej odhadovala viac ako 40.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (130)

„Je super mať takúto „susedu“, stopovací pes sa k nej môže ísť učiť,“ pomyslel si Milan, „nemá nič iné na práci, len špehovať, kto k nám chodí, keď mama je v práci. To celé dni sedí na stoličke a na tom kukátku? Ako to vlastne robí? Vie pomaly každý môj krok. Už ju obviním, že ma u nás zabudovanú plošticu.“ „To mi vysvetli!“ vytrhol ho z uvažovania mamin krik. „Skončíš to! Rozumel si! Nehanbíš sa! Ach, ešte že sa toho nedožil tvoj otec, ten by sa v hrobe obracal...“ No to bolo zakaždým tento cirkus a tieto stupídne rečičky, ktorých mal plné zuby. „Vypadnem do cudziny a budem si robiť, čo len chcem a nik nebude donášať mojej máti, že s kým som zasa bol. „Môžem ja zato , že práve takéto ženy ma priťahujú a vzrušujú?“ odpovedal drzo a hneď aj pocítil maminu dlaň na svojom líci až mu horelo, tak mu pekne líčko pohladila. „To za mojich čias by sa takéto dačo...“ „Jasne, vy ste ani nesexovali, čo?“ Zasa tá úprimnosť, to už dostal pohladenie aj po tom druhom líčku ale stál vzpriamene ako mučeník. „Máš len 21, vláčiš sa s kadejakými a škola ide bokom. Zmení sa to!“ vravela rázne a bola nahnevaná. Bál sa, že jej spôsobí infarkt, tak to vážne zobrala a trpela rečami, hanbou a nepochopením. Nerozumela mu. „Taká zasraná v mojom veku je namyslená a chce len prachy a užívať si a ja čo mám? Povedz mami? Tá zrelá má pochopenie a chce len mňa. Ja jej dávam aj svoje telo, aj dušu a aj srdce. Naberám ako ty mamička hovoríš, životné skúsenosti.“ To mamka zobrala ako výsmech a ešte, že v ruke nemala nôž. „Berieš všetko tak dramaticky, je taká doba...“ to bol už vrchol tohto dialógu. Zobrala varechu a pekne svojmu synovi dala zopár takých echt po chrbte. „Ja ti dám nechápem?! Nerozumiem?! A že neviem kráčať s dobou?!“ Ako v groteske ho naháňala, ako keď mal 5 rokov a klamal jej. Kde sa jej podarilo tam ho švacla poriadne, aby si zapamätal, ako sa má s mamou rozprávať. Unavila sa. Zastala. Milan ju objal, ale bolo mu aj smiešne, pohladil po sivých vlasoch a pozrel do jej zvráskavenej tváre. „ Mamka, ja ťa mám predsa rád, ale je to môj život a to s kým spím, alebo budem spávať je moja vec. Pozri, viem, nepáči sa ti to. Susedka ti to pekne okoreňuje, ale ja s tým neprestanem, len kvôli klebetám a tomu, že tebe sa to nepáči. Nič iné ti neostane len sa s tým zmieriť...“

Iveta Špaková

Iveta Špaková

Bloger 
  • Počet článkov:  108
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Je obyčajná,mladá žena,ktorá sa presťahovala z rušného mesta na pokojný vidiek.Miluje prírodu a ticho jej pomáha pri tvorbe vlastných príbehov,ktoré však ležia v jej zásuvke a rada by to zmenila.Podarilo sa jej však aspoň to,že dva jej články boli uverejnené v oblastných novinách,čo ju inšpirovalo k ďalšiemu písaniu.Už učiteľka na základnej škole tvrdila,že jej slohy sú najlepšie a bola by z nej dobrá spisovateľka.Ktovie, možno sa jej to raz podarí... Zoznam autorových rubrík:  ÚvahaVlastné zážitkyPostrehyCestovaniePotulky prírodouV živote sa stávaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu